Центри виконання рішень: кому, коли і як може допомогти новий державний сервіс?

04.03.2019 10:24


Поняття сучасної держави стає тотожним поняттю комфортної держави

Інколи в житті складається так, що стягувати борги доводиться через рішення суду. Причини – різні. В якихось історіях не змогли мирно розійтися колишні бізнес-партнери, в якихось – екс-подружжя, а в певних моментах – друзі, котрі не розібралися, хто ж кому зрештою заборгував. Є історії, коли недобросовісний роботодавець лишив без зарплати своїх працівників. Інколи трапляється й так, що один із батьків роками не сплачує аліментів і без втручання виконавчої служби навіть не згадує про потреби дітей…

На жаль, Мін’юст не може допомогти людям полюбовно вирішувати такі питання. Але може стягувати з боржників заборгованість на користь постраждалої сторони (за рішенням суду, звісно).

 

Поняття сучасної держави стає тотожним поняттю комфортної держави. І комфорт цей не має бути чимось привілейованим. Він має бути наявним на всіх рівнях взаємодії громадян із державними послугами, зокрема й у сфері примусового виконання судових рішень.

Так, ми розуміємо, що стягнення боргів аж ніяк не може бути процедурою простою та позитивно забарвленою. Але навіщо ускладнювати не найприємніші ситуації? Завдання держави – максимально скоротити бюрократичні перепони на шляху вирішення складних питань. І повернення боргів, безумовно, підпадає під цю категорію.

Наразі країною пронеслася хвиля перших відкриттів Центрів виконання рішень. До Львова поки ця хвиля не докотилася, але наш структурний підрозділ активно працює над тим, аби місто Лева не залишилось серед аутсайдерів. Тому найближчим часом очікуємо відкриття такого сервісу й у нас. Тепер докладніше.

Що таке Центр виконання рішень?

Це установа європейського формату, в якій громадяни мають можливість швидко та комфортно отримати кваліфіковану та якісну допомогу з будь-яких питань виконавчого провадження. Послуги центру є актуальними як для тих, кому гроші заборгували, так і для тих, кому необхідно борги віддати.

Установа працює за вже добре відомим принципом «єдиного вікна» та електронної черги.

Завдяки цим принципам сервіси надаються максимально швидко і без варіацій на тему кумівства (без черги ніхто нікого не проводить). Громадян приймають у належних умовах, а всі процеси відбуваються в прямому сенсі прозоро. Центри облаштовані за принципом відкритого простору, а тому – всі всіх бачать.

Тобто на практиці це відбувається так – людина потрапляє на фронт-офіс, де обирає необхідну послугу в автоматичному режимі, на спеціальному пристрої, далі – отримує квиток із номером, номер з’являється на екрані разом із номером вікна оператора та орієнтовним часом очікування. Далі черга рухається в режимі онлайн перед вашими очима. І за незначний проміжок часу – доходить до вас.

Тоді ви потрапляєте до вашого оператора й отримуєте допомогу, консультацію чи певну послугу.

Які конкретно послуги можна отримати в такому центрі?

У центрах сторони можуть отримати відомості виконавчого провадження в межах усієї країни, ознайомитись із матеріалами виконавчого провадження, отримати допомогу в оформленні документів, отримати інформаційну допомогу та консультацію.

Також у таких центрах боржники можуть одразу оперативно погасити заборгованість. Для цього такі центри облаштовані спеціальними терміналами, що приймають і картки, і готівку. Допомогти розібратися, за потреби, з такою «машиною» вам допоможуть спеціалісти центру. Також відповідні міні-термінали встановлені на робочих місцях кожного оператора.

Завдяки такому простому рішенню відвідувачі знову ж таки економлять час. Потреби сплачувати борги в касі або ж у банку (і стояти там у чергах) – немає.

А ще – центр надає послуги за принципом екстериторіальності в межах області.

Тобто якщо людина не має можливості відвідати відділ державної виконавчої служби, вона може прийти до Центру, де спеціаліст одразу здійснює реєстрацію виконавчого документа в автоматизованій системі, та передає його відповідному органу державної виконавчої служби.

Відвідувачеві на місці надається інформація щодо номера виконавчого провадження та державного виконавця, який вестиме справу.

Розумію, що знайдуться і скептики, які скажуть, що такі послуги доступні лише комусь із великим гаманцем. Аби випередити такі хвилювання, зазначу, що послуги лишаються абсолютно безкоштовними для всіх громадян. Тому «зраду» не шукайте)

Інші прояви європейського сервісу

Подібні Центри функціонують у світі, а тепер і в Україні, з урахуванням усіх потреб громадян задля отримання приємного досвіду в державній установі.

Безперечно, якість клієнтського сервісу залежить не тільки від технічних моментів, але й від емоційних. Відсутність черг і зручно облаштований простір зводять негативні враження до мінімуму, але з-поміж додаткових позитивних нововведень у державних установах не можемо не згадати ще й про дитячі кімнати.

У сучасних Центрах виконань рішень батьки можуть присвятити час справам, поки діти перебувають у гарних умовах під наглядом спеціалістів.

Поширення Україною та плани на майбутнє

Звісно, що неможливо реформувати усе й одразу, але можливо і потрібно поступово змінювати систему та крок за кроком наближатися до новітніх стандартів європейського обслуговування.

У рамках стратегії реформування Дніпро стало першим містом, де відкрився Центр виконання рішень, а невдовзі до списку додалися ще Луганська, Сумська та Одеська області. Найближчим часом відкриється Центр у місті Києві. І ми зробимо все, що від нас залежить, аби така ініціатива зайшла найближчим часом і до Львова.

 

Орися МЕРЗА

https://www.ukrinform.ua/rubric-polytics/2652272-centri-vikonanna-risen-komu-koli-i-ak-moze-dopomogti-novij-derzavnij-servis.html?fbclid=IwAR357aB58MWK3wRe3AkSkh5HkCX8fX2UdwPcRjaxHbdsPooxzjbtooYez20

Сайт у стадії розробки